Dedalus.pl tanie książki wczytuję dane...
ISBN: 9788324227037
Realizacja zamówienia: 48 h godzin
Sprzedanych produktów: 2
Koszt wysyłki od: 6.70 PLN
Wydawnictwo: Universitas

Od kultury "ja" do kultury "siebie" jest dyskusją z popularnym trybem badania tożsamości opartym na liniowym, synkretycznym modelu narracji. W antropologicznie zorientowanej analizie tekstów mogą okazać się użyteczne odmienne konstrukcje: na przykład te decentryczne i nieciągłe, odwołujące się do diachronii i epizodyczności. Kluczem do "innej koncepcji tożsamości" może okazać się - przybliżany w kilku odsłonach - relacyjny, "skręcony", "zaimkowy", niejednorodny i wielogłosowy model tożsamości określany terminem siebie. Jego zapleczem są dyskusje na temat self, selbst, soi - form tożsamości określanych zaimkiem zwrotnym - oraz na polskim gruncie koncepcje dotyczące jaźni. Praca przypomina teoretyczne ujęcia (m.in. szkoła chicagowskiego interakcjonizmu w socjologii, filozofia siebie Stanisława Brzozowskiego, troska o siebie u Michela Foucaulta) i wypróbowuje "zorientowane na tożsamość w zwrocie" dyskursy socjologiczne, psychoanalityczne, filozoficzne, posthumanistyczne i neurokognitywne. Skuteczność "narzędzi relacyjnych" testowana jest w konfrontacji z tekstami - m.in. Virginii Woolf, Waltera Benjamina, Ralpha Waldo Emersona,Michela de Montaigne, Marie de Gournay, Sei Shonagon, Susan Sontag, Rolanda Barthesa, Marka Bieńczyka i Tadeusza Komendanta.

Universitas 2015, ISBN: 9788324227037, 135x205, 464 s., oprawa miękka
 
Od kultury ja do kultury siebie.. o zwrotnych formach w projektach tożsamościowych Roma Sendyka

Książka

  • ISBN: 

    9788324227037

    

 
   Wystarczy dokonać zakupu za 150 zł i zapłacić przelewem lub kartą by cieszyć się darmową wysyłką kurierską na dowolny adres w Polsce!   
 
 
 
 
 
 
 
 
   Paczka w RUCHu to usługa logistyczna umożliwiająca odbieranie paczek w ponad 3700 kiosków i saloników RUCH oraz punktów partnerskich, a także nadawanie paczek w całej sieci RUCH. Punkty zawsze są umiejscowione w dogodnych lokalizacjach - na osiedlach miejskich, w centrach handlowych, węzłach komunikacyjnych oraz w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich - tym samym Konsument ma zawsze dogodny dostęp do swojej paczki.