Pomoc

Jak zamawiać?


Wyszukiwanie książek rozpoczynamy używając okienka "Wyszukaj książkę" na górze strony. Wpisujemy tam poszukiwany tytuł, lub wyraz w tytule lub też autora. Gdy poszukiwana pozycja jest odnaleziona, szczegółowe informacje o niej oraz warunkach dostępności i dostawy uzyskamy klikając w tytuł lub okładkę. Zostajemy wtedy przeniesieni na stronę informacyjną konkretnego tytułu. Tam znajdują się też informacje o jego dostępności. Zakup książki odbywa się poprzez kliknięcie w ikonę KUP TERAZ!
 
Po kliknięciu w koszyk zostajemy przeniesieni na stronę, na której dokonujemy wyboru sposobu i kosztu dostawy (wyboru dokonujemy klikając w pole opcji - np. "Poczta Polska"), wybór należy potwierdzić klikając przycisk "Do kasy", lub też dodawać inne książki klikając w "Dodaj kolejną pozycję do koszyka".
Jeśli w jednym zamówieniu znajdzie się kilka lub więcej książek, wysyłane są w jednej paczce, to samo dotyczy opłaty za przesyłkę, która pobierana jest od każdego zamówienia a nie od poszczególnych książek - o ile wartość zamówienia nie przekroczy kwoty, od której oplata za wysyłkę nie jest pobierana (patrz "Koszty wysyłki" poniżej).

Po wybraniu opcji "Do kasy" należy wpisać swoje dane do logowania lub też założyć konto w sklepie. Ten ostatni wariant pozwala na ciągły wgląd w stan realizacji zamówienia, założenie konta powoduje też, że przy następnej wizycie wystarczy się zalogować, by system automatycznie wypełnił dane adresowe. Wpisywanie danych lub zakładanie konta kończymy, klikając w przycisk "Dalej".

Na ostatnim etapie sprawdzamy poprawność skladników zamówienia, opcji płatności i dostawy. Złożenie zamówienia możliwe jest tylko po zaakceptowaniu regulaminu sklepu Dedalus.pl, więc w tym celu zaznaczamy odnośną opcję i klikamy w przycisk "Wyślij zamówienie z obowiązkiem zapłaty"

Złożenie zamówienia zostanie potwierdzone przez sklep wyświetleniem strony z podziękowaniami, numerem zamówienia i ew. numerem konta do wpłaty. 

Złożyłem zamówienie, co dalej??

Po założeniu zamówienia, klient otrzymuje potwierdzenie zamówienia na podany przez siebie adres e-mail. Uwaga! Podanie nieprawidłowego bądź nieużywanego adresu e-mail uniemożliwia kontakt z klientem i w konsekwencji - realizację zamówienia. Niekiedy mail z potwierdzeniem transakcji, wysyłany przez nasz system, jest usuwany przez skaner antyspamowy klienta. W takich wypadkach prosimy o kontakt mailowy.

Zamówienia za zaliczeniem pocztowym nie potwierdzone w terminie czternastu dni licząc od daty złożenia zamówienia oraz zamówienia płatne przelewem, za które należność nie zostanie zaksięgowana na koncie Firmy Księgarskiej Bonus w terminie czternastu dni licząc od daty złożenia zamówienia, są anulowane i usuwane z systemu.

Wysyłka odbywa się w momencie skompletowania całości zamówienia i wystawienia faktury bądź paragonu.

Kiedy przesyłka zostanie dostarczona?


Czas dostarczenia zamówienia obejmuje:

  • czas od zlecenia przelewu do zaksięgowania go na naszym koncie (lub od złożenia do potwierdzenia przez Klienta zamówienia za zaliczeniem)
  • + przygotowanie wysyłki i nadanie jej na poczcie
  • + czas dostarczania przesyłki przez Pocztę Polską lub kuriera.

Samo wykonanie przelewu tradycyjnego nie oznacza, iż został on zaksięgowany na naszym koncie. Realizacja przelewów międzybankowych odbywa się w ten sposób, iż najpierw przelew czeka na sesję wychodzącą ze swojego banku, potem przychodzi do naszego banku z sesją przychodzącą. Od tego momentu, w ciągu 24 h wysyłamy przesyłki za pośrednictwem kuriera lub poczty. Kurier dostarcza przesyłki z reguły w ciągu 24 h od nadania, zaś poczta w ciągu 1 do 3 dni roboczych.


Co robić gdy przesyłka nie dociera?


Wysyłkę prowadzimy za pośrednictwem Poczty Polskiej oraz firmy kurierskiej. W przypadku kuriera, przesyłkę można monitorować za pośrednictwem strony internetowej KURIERA. W przypadku Poczty Polskiej czas dostarczania obejmuje od 1 do 3 dni roboczych. W przypadku mniejszych miejscowości okres ten może się nieznacznie wydłużyć. Często zdarza się iż listonosz zostawia awizo, to jednak nie dociera do adresata, dlatego warto jest zapytać pracowników swojej poczty o przesyłkę, najczęściej bowiem oczekuje ona na odbiór. Jeśli przesyłka zginie, co zdarza się bardzo rzadko, po upływie 14 dni roboczych (zgodnie z regulaminem PP) wnosimy reklamację, która jest następnie rozpatrywana przez PP. W przypadku zagubienia przesyłki zamówione książki wysyłamy ponownie bądź zwracamy Klientowi wpłaconą należność.